Een gamende assistent: nerd-alert of een selectiecriterium?

Maurits Graafland
Citeer dit artikel als
Ned Tijdschr Geneeskd. 2012;156:B836

Tijdens mijn studie geneeskunde heb ik 3 jaar met mijn neus in de boeken gezeten. De saaie tentamenweken motiveerden mij om daarbuiten zo veel mogelijk tijd níet aan geneeskunde te besteden. Dus versloeg ik vaker Romeinse legers in een videospel dan dat ik colleges volgde. Ondanks alle studie-uren heb ik weinig onthouden van de citroenzuurcyclus, maar ik weet precies waar de grote Romeinse veldslagen hebben plaatsgevonden en hoe een Griekse falanx moet worden aangevallen. Hoe komt het dat ik als leergierige student studiematerie demotiverend vond en bovendien snel vergat, maar onderwerpen uit een videospel wel onthield?

Spellen zijn er niet…

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel?
Check onze AI-tool en verbaas je over de antwoorden.
ASK NTVG

Ook interessant

Reacties